Baner erasmus vol2 3 los

pasek

    Drugi poranek powitał nas również pochmurnym niebem i wietrzną aurą. Uczniowie tego dnia już samodzielnie, pełni motywacji wyruszyli do swoich miejsc praktyk. Dla niektórych była to kolejna nowa przygoda, doświadczenie - samodzielna podróż autokarem lub pociągiem w ponad 300tys. mieście. Po dotarciu do zakładów młodzież zapoznała się dokładnie z regulaminem pracy i zasadami bhp. Zostały im również przekazane informację o zadaniach, które będą wykonywać przez najbliższe 2 tygodnie. Pełni wrażeń praktykanci wrócili po pracy i zasiedli do pysznego obiadu. Wieczorem wraz z jednym z opiekunów udaliśmy się na spacer po Malmo.

    Po długiej i męczącej 23 godzinnej podróży grupa 30 uczniów wraz z 4 opiekunami dotarła w godzinach wieczornych do miejscowości Ystad w Szwecji, skąd autokarem udali się do hotelu w Malmo. Kolacja, szybki sen i rozpoczyna się nasz pierwszy dzień w Malmo. Poniedziałek był dniem pochmurnym i lekko deszczowym, ale mimo tego humory nas nie opuszczały. Na szczęście pogoda się nad nami ulitowała i po południu pokazało się trochę wymarzonego słońca. Tego dnia spotkaliśmy się z naszymi mentorami i opiekunami praktyk. W biurze EU Mobility przedstawiona została krótka historia Malmo, rozdano bilety autobusowe oraz wyczekiwane kieszonkowe. Wieczorem udaliśmy się na pierwszy, rozpoznawczy, długi spacer po mieście.

    Powoli dobiegają końca przygotowania do wyjazdu na dwutygodniowe praktyki do Szwecji uczniów klas  technikum i klas branżowych I stopnia w ramach projektu Rozwój Kariery bez Bariery z programu Erasmus+. 28.03.2023 odbyło się kolejne spotkanie z rodzicami i uczestnikami podczas którego Pani Dyrektor Joanna Misiakowska oraz opiekunowie przekazali najważniejsze informacje dotyczące wyjazdu. Uczestnicy  podpisali min. regulaminy.

    W związku z realizacją prze ZS Wyszogród kolejnego już projektu z programu Erasmus + 'Rozwój Kariery bez Bariery ', od kilku tygodni odbywają się zajęcia przygotowawcze z języka angielskiego, BHP, kulturówki i wsparcia psychologiczno- pedagogicznego.